Senarai Blog Saya

Sabtu, 28 September 2013

SIAPA KITA

Assalammualaikum....

Agak kebosanan sekarang kerana lap top dah diserang virus ... Masa ni plak virus ni nk lancarkan perang ...silap saya juga x beringat bak kata orang tua2 sediakan payung sebelom hujan...he..he..

Bila dah bosan layan facebook je la gamaknya... huh... panas jugak ye cerita isteri pemain bola sepak terkenal negara ( TERKENAL KE DER...) MAT YO... Ada yang kata carta no 1 warta dunia...he...he,,

Saya pun tertarik nak tahu apa benda yg diorang kecoh2 kan kat fb tu... saya buka laman youtube...huh! Memang cerita ni no 1 dlm laman youtube tu...tgk pakcik guard tu di temu bual wartawan... memang jatuh kesian  la ngan pakcik tu... sampai ada yg menawarkan khidmat guaman percuma dan x kurang pula penyokong tegar yang meyokong pemain kegemaran mereka walau hakikatnya mereka juga tahu.... hakikat sebenar...

Sedihkan bila tengok anak melayu sudah hilang rasa hormat mereka pada orang tua sedangkan ianya cuma perkara remeh temeh... Mungkin ada benarnya kata - kata Tun Mahadir " MELAYU MUDAH LUPA"...ha..ha...

Tidak kisahlah sapa menang sapa kalah bagi saya menghornati orang yang lebih tua adalah satu tanggungjawab anak - anak muda. Dan yang warga emas jangan kerana usia yang muda tidak lagi sesuai untuk dihormati. Di bumi Allah ni kita sama sahaja ..tetap menumpang... Jadi sama - sama lah kita menjaga tatasusila masing2 kan...

Sekadar berkongsi pendapat dan pandangan sahaja...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan