Senarai Blog Saya

Selasa, 1 Oktober 2013

PERBANDINGAN





Assalammualaikum dan salam ceria.... Mulakan hari ini dengan berkongsi ilmu yang bermenfaat dan boleh membantu diri kita serta mereka - mereka diluar sana yang mahu menabung di tempat yang lebih baik serta menguntungkan. Mari kita bercerita tentang perbandingan Public Mutual dan Fund - Fund yang lain.




Apa beza Public Mutual dengan mutual fund lain.
 
Apa beza Public Mutual dengan mutual fund yang lain? Sama jek invest dengan Public Mutual atau yang lain tu.
Betul ke sama saja invest dengan Public Mutual dengan company lain. Macam naik kereta la, naik kereta cap ayam ker, cap ikan ker, cap burung ker, cap singa boleh jugak sampai dari Perlis ke Johor. So, boleh la beli mana-mana kereta. Betul ke macam tu? Betul ker...ha..ha...
Kalau nak beli kereta mesti la kita pilih betul-betul kan. Nak yang harga ok. Yang high performance. Yang maintenance kos rendah. Yang customer service support yang ok selepas jualan. Yang branch atau services center banyak sebab senang nak service kereta. Yang dapat banyak award. Yang ada added value. Betulkan macam tu?

Sama la dengan mutual fund. Kalau nak beli, beli yang harga ok tapi high performance macam dana siri Public Islamic. Syariah compliant lagi. Yang maintenance rendah  (servis caj rendah), cuma 5.5% saja. Yang dapat banyak award, cuba tengok sini. Yang banyak office support, kan banyak branch Public Mutual dan Public Bank tu. Investor pun boleh check sendiri investment masing-masing kat website Public Mutual Online, dengan customer service yang boleh dihubungi sendiri oleh investor.  Most trusted branded, Public Mutual jek dah 44% conquer market share. Siap value added dengan perlindungan takaful percuma. Banyak yang best kan?

So, apa beza invest dengan Public Mutual dengan yang lain-lain?
Mesti dah tahu jawapannya kan.. Pilihan di tangan anda dan hanya anda yang boleh tentukan. Jadi lah pelabur yang bijak...
Sekian terima kasih....

 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan