Senarai Blog Saya

Khamis, 5 September 2013

Bukan kerana minyak...

Assalammualaikum semua....

Huh! Ada lagi ke mereka2 diluar sana yang merintih dan keluh kesah dengan kenaikan harga minyak kelmarin... Ada yang saya tengok dalam FB karikatur2 menyindir pemimpin kita hari ini dan x ketinggalan juga yang sanggup berbogel sebab x puas ati...ha..ha.. Saya hanya mampu gelengkan kepala dan kadang2 beristighfar panjang bila ada kata2 yg x sepatutnya kita luahkan didalam FB kita luahkan...
Teingat saya akan kata2 ustaz Don.."bila kita marah tolong jaga mulut"....erm...renung2kan lah .... mengadulah pada yang Esa...moga2 DIA mendengar keluh kesah kita...

Tapi sekarang ni saya bukan nak bercerita tentang kenaikan harga minyak , saya nk berkongsi kejadian yang berlaku semalam di tempat letak kereta dimana tempat saya bekerja....(lokasi dirahsiakan ye)...ha..ha,,Saya betol2 tak faham dengan keperihatinan ibu bapa zaman sekarang yang suka meninggalkan anak yg sedang nyenyak tidur dalam kereta dengan pintu berkunci , penghawa dingin terpasang , yang makin membuatkan saya bertambah tidak faham kunci pun  tertinggal dalam kereta..... Dengan cuaca matahri yang panas.... Allahuakbar....

Hairan saya melihat manusia2 yang sebegini...x sayang anak ke... Susah payah mengandung sembilan bulan dah keluar buat sambil lewa je... Dalam media masa dan eletronik pun banyak saya rasa padahnya meninggalkan anak berlama lama didalam kereta dengan engine dan penghawa dingin terpasang apatah lagi dengan pintu dan tingkap tertutup rapat...

Saya memerhati dari dalam pejabat tempat saya bekerja , seorang wanita berbaju kurung menjerit2 memanggil anaknya yang berada didalam kereta.Sangkaan saya mungkin anaknya masih kecil dan suka bergurau bila namanya dipanggil.. makin lama saya perhatikan semakin agresif cara wanita itu memanggil nama anaknya...siap goyang2 kereta lagi... mungkin sudah panic...

Saya jadi hairan dan terus menghampiri wanita terbabit..baru lah saya tahu anak dia sedang tidur nyenyak didalam kereta.. Erm...nak marah perempuan tu sudah agak berusia dan layak saya panggil kakak je kot....ha..haa.( perasan muda...) Saya ikhlaskan hati dan tolong cuba kejutkan anak dia tanpa bnyak soal...Dalam masa lebih kurang 10 minit anak dia bangun dari tidur terpisat2... Saya pesan dengan kakak tu...lepas ni tolonglah jangan tinggalkan anak berlama lama didalam kereta...terlalu bahaya....

Erm..apa pandangan anda semua... ini tiada kaitan langsung ekk dengan kenaikan minyak kelmarin...ha..ha.. Saya cuma mahu anda semua selalu berhati hati ..termasuklah diri saya sendiri...
Semoga kita ingat mengingati antara satu sama lain...itulah yang di namakan UKHWAH SESAMA UMMAH...

Wassalam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan